〈Careless whisper〉無心呢喃歌詞~喬治麥克

I feel so unsure

As I take your hand and lead you to the dance floor

As the music dies, something in your eyes

Calls to mind the silver screen and all its sad good-byes

 

*I'm never gonna dance again

Guilty feet have got no rhythm

Though it's easy to pretend

I know you're not a fool

Should've known better than to cheat a friend

And waste the chance that I've been given

So I'll never gonna dance again

The way I danced with you

(Never without your love)

 

Time can never mend

the careless whispers of a good friend

To the heart and mind, ignorance is kind

There's no comfort in the truth

Pain is all you'll find (*)

 

Tonight the music seems so loud

I wish that we could lose this crowd

Maybe it's better this way

We'd hurt each other with the things we'd want to say

 

We could have been so good together

We could have lived this dance forever

But none's gonna dance with me

Please stay (*)

 

(Now that you're gone) Now that you're gone

(Now that you're gone) was what I did so wrong

That you had to leave me alone

 

〈無心呢喃〉

我不敢確定

當我牽著你的手走向舞池

當音樂結束,你的眼神有異樣

對銀幕上悲傷的離別心有所感

 

我再也不跳舞了

失控的雙腳抓不住節奏

雖然偽裝很容易

但我知道你不笨

早該知道不應欺騙朋友

浪費被賜予的大好機會

因此我不再跳舞

像從前與你共舞一樣

(絕不能失去你的愛)

 

時間也無法彌補

一位好友無心的耳語

對心靈而言,無知反而是一種慈悲

真相裡找不到安慰

你只能找到痛苦

 

今晚的音樂似乎特別大聲

但願我們能避開人群

也許這樣比較好

我們會用心裡想說的話來傷害彼此

 

我們原本可以好好的在一起

我們原本可以永遠共舞

但再也沒有人願與我共舞

請你留下………

 

如今你已離去

因為我犯了錯

你不得不離我而去

參考資料

 

 

那天,整理CD的時候突然發現有一首好久好久的西洋老歌,我聽完看完歌詞後發現這首歌好迷人

我相信應該很多應該都有聽過,也許這首歌也是當時你們再戀愛的時候的歌

可是,這首歌我每次聽每次都想到陳年很不開心的往事....

因為,這是我人生最失意的時候,陪伴著我的歌....

還記得,那時候是剛結婚沒多久,我在拼工作而完全忽略了老公沒時間陪伴他,

分隔兩地,默許老公在電腦的虛擬世界裡面交網公網婆,而對方也知道有我,

對方繼年輕又漂亮,而我...根本沒得比,再說我的家世和過往經歷樣樣比人家差,

然而,他們卻偷偷的時常私底下約會。

起初,還單純的相信他們是朋友是好玩的,應該不至於會虛擬世界的東西變成真,

誰知道....他成真了...

我到現在還是認為,當初他會外遇都是,因為我的默許.我的相信太過於放縱,才導致他絕得無所謂。

但,我想我當初是用錯了方式愛他吧?

也太過於信任他吧?

不論如何,我只知道當時我的心情就像這首歌....

 

 

 


arrow
arrow
    全站熱搜

    じ❤ve貓薇 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()